Suudilere 2026 model kapitülasyon

Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün 103 yıl önce Lozan Anlaşması ile kaldırılmasını sağladığı kapitülasyonlar, Suudi Arabistan’la imzalanan enerji anlaşmasıyla geri geldi. AKP iktidarı, petrol zengini Suudilere bedelsiz arazi tahsisinden vergi muafiyetine ve 30 yıllık fiyat garantisine kadar devasa tavizler verdi. Sahte oy krizi ile gündeme gelen güneş enerjisi santrali (GES) anlaşması ile Suudilere, verilen imtiyazlar da ‘2026 model kapitülasyon’ dedirtti. 30 YILLIK GARANTİ Türkiye’de binlerce enerji şirketi olmasına rağmen, Türkiye’nin güneş enerjisindeki gücü Suudiler’in 2 katı seviyesinde olmasına rağmen Sivas ve Karaman’daki GES santallerini yerli şirketler değil, Suudiler inşa edecek. 2 milyar dolara mal olacak ve 2028’de faaliyete geçecek santraller 2058’de…

Elektrik Üretiminde Önemli Gelişme: Tüketim Yükseldi, Zirve Saat Belirlendi

Detaylı bilgi için etrabet adresini inceleyebilirsiniz. Türkiye Elektrik İletim AŞ'nin verilerine göre, dün toplam 1 milyon 15 bin 800 megavatsaat elektrik üretimi gerçekleştirildi. Aynı gün içerisinde elektrik tüketimi ise 1 milyon 10 bin 734 megavatsaat olarak kaydedildi. TÜKETİMDE ZİRVE ÖĞLE SAATLERİNDE Saatlik değerlendirmelere göre, en yüksek elektrik tüketimi 49 bin 364 megavatsaat ile saat 12.00’de meydana geldi. En düşük tüketim ise sabah saatlerinde, 06.00’da 33 bin 731 megavatsaat olarak belirlendi. Bu veriler, gün ortasında artan sanayi ve ticari faaliyetlerin elektrik tüketimini yükselttiğini gösterdi. YENİLENEBİLİR ENERJİ ÖNE ÇIKTI Elektrik üretiminde liderliği yüzde 26 payla barajlı hidroelektrik santralleri elinde bulunduruyor. Onu yüzde…